Диетични храни, които всъщност не са толкова полезни

Диетични храни, които всъщност не са толкова полезни
Източник: unsplash.com

Опитвате се промените начина си на хранене в по-здравословна посока? Може да се окаже по-трудно, отколкото си мислите. Оказва се, че така наречените „здравословни“ храни е по-добре да избягваме – от салати, пълни с наситени мазнини, до закуски на растителна основа, които съдържат сериозни количества сол. Кои от тях заслужават и кои трябва да бъдат избягвани в ежедневната иета?

Най-странните (и опасни) диети

През годините хората са опитвали какви ли не методи, за да постигнат идеалното за тях тегло и поставени фитнес цели. ...

15/04/2022

Зърнени барове

Обичате да хапвате зърнени барчета, когато сте под напрежение? За съжаление, според Каролайн това е най-лошото решение за закуска. "Минимално количество фибри, минимално количество протеини... може и да изядете няколко лъжици захар", казва тя. Въпреки че добавената захар е чудесен консервант, тя може да има катастрофален ефект върху риска от хронични заболявания. Не само това, но тези барове с двойно съдържание на въглехидрати често са неочаквано богати и на наситени мазнини.

Топ 3 на най-добрите диети за жени над 50 години

Дамите, които вече са минали средната възраст знаят колко трудно е да се спазва някакъв режим и че свалянето на килог...

19/04/2024

 

Бананов чипс

Тези закуски със сигурност са вкусни, но не са толкова здравословни, колкото си мислите. Макар че обикновено се намират в сектора със сушени плодове в супермаркетите, банановият чипс е изпържен и подсладен, за да се получи това великолепно хрупкаво усещане. Те са с високо съдържание на наситени мазнини, съдържат както естествени, така и свободни захари, и са разочароващо бедни на фибри. Здравословната алтернатива е пресен банан, но ако имате нужда от хрупкавост, опитайте чипс от плантаин, който поне съдържа повече фибри от банановия.

Растителни млека

Има някои чудесни растителни млека с минимално количество съставки, но винаги гледайте хранителните факти. Много от най-големите марки добавят стабилизатори, подсладители... неща, които организмът ви не разпознава. Това е проблем за червата и кръвната захар, особено в големи количества. Млечните алтернативи сами по себе си не са по-здравословен избор, но ако решите да избягвате млечните продукти, не забравяйте да четете внимателно етикетите и да приемате само съставки, които разпознавате.

Напитки, заместващи храненето

Коктейлите за заместване на храната могат да ни избавят от необходимостта да спазваме балансирана диета, но въпреки че списъците с хранителни вещества в тях са впечатляващи, изследванията на омега-3 добавките показват, че не всички от тях са полезни за нас, когато се консумират под формата на добавка. Освен това редовната консумация на съставката ксантанова гума има слабително действие и може да бъде особено проблематична за хората със синдром на раздразнените черва. Витамините и минералите са чудесни, но ако заместителят на храната минава направо през вас, защото червата ви са раздразнени, няма да усвоите нито един от тях.

 

Диетични напитки

Диетичната напитка може и да е по-полезна от газираната с много захар, но това не означава непременно, че е "добър" избор. Многобройни клинични проучвания са установили, че замяната на захарта с нискокалорични подсладители всъщност не носи никакви ползи за здравето - а екип от лекари от Масачузетската болница откри, че напитките, подсладени с аспартам, могат да повлияят на нормалните ензими, които регулират метаболизма. В заключение, проучване на Ендокринното общество установи, че изкуствено подсладените напитки не могат да имитират доброто усещане, което получаваме от газираните напитки с пълно съдържание на захар.

 

Овкусени оризовки

Тези зърнени закуски могат да ви се сторят чудесен вариант, когато искате да се справите с глада, но празните калории не доставят нито една от хранителните вещества, от които тялото ви се нуждае, а в същото време добавят сол, захар и различни оцветители и аромати, от които не се нуждае. Изберете продукти с кафяв ориз- по-хранителни са, богати на фибри и изчистени. По-добре е да добавите малко хумус, ядково масло или авокадо.

Плодово мляко

Какъв по-здравословен десерт от кофичка плодово кисело мляко! Но в една чаша плодово кисело мляко може да има 7,5 ч.л., или колкото в едно шоколадово блокче. Вместо това изберете обикновено кисело мляко и сами добавяйте нарязани, пюрирани или сушени плодове. Търсете нещо възможно най-обикновено- с минимално количество съставки.

Безглутенови бисквити

Изследване, проведено от British Dental Journal, установи, че безглутеновите продукти обикновено съдържат повече калории, въглехидрати и захар от стандартните си аналози. Най-добрият начин да се откажете от глутена е да ядете неща, които естествено не съдържат глутен. Заместването на глутена с модифицирани нишестета и захари, както правят много от ултрапреработените алтернативи, не е по-добър избор. Вместо това опитайте безглутенови варианти като пуканки или тортила чипс с ниско съдържание на сол.

Инстантни супи

Нискокалоричните пакетирани супи се предлагат на пазара като удобна храна, когато се опитвате да се храните добре в движение - но дали са толкова добри, което се твърди? Да, може да изглеждат като здравословен вариант, но обикновено са толкова нискокалорични, че след час отново ще огладнеете. Освен това те често включват MSG, малтодекстрин и множество други ултрапреработени компоненти, които изместват по-хранителните съставки.

 

Нискомаслен дресинг

Немазните винегрети и "леките" дресинги не са толкова здравословни, колкото предполагате. Проучване, публикувано в списанието Molecular Nutrition & Food Research, показва, че изключването на зехтина или яйчните жълтъци от дресинга за салата възпрепятства усвояването на хранителните вещества. Освен това, често тази прекрасна сурова и пълноценна храна е подправена с 2-3 ч.л. захар! Което се оказва не толкова здравословен вариант! 

За още идеи за дома последвайте ни в
Сподели:
Абонирай се за нашия бюлетин
Какво търсиш?...