7 съвета за здравословен микроклимат у дома

За всички, които усещат дискомфорт  

1017

Ако често не се чувствате добре и усещате напрежение докато сте у дома, причината може да не е във вас, а в микроклимата у дома ви. Ето няколко фактора, които да отчетете:

15 неща, които да изхвърлите, за да сте по-щастливи и по-здравиГъбата за миене на чинии, пластмасовите контейнери, старите маратонки и някои други неща

Измерете нивото на светлината

Защо ви е необходимо? Правилната светлина влияе на нашето здраве и настроение. Тъмната стая е депресираща, а яркостта е дразнеща.

8 начина да създадете по – здравословен домОт цветовете на чинията до това къде зареждате телефона си, може да предприемем малки стъпки, за да направим дома си по-здравословен

Измерете нивото на светлината с луксметър.

Ако показателите са много по-високи или по-ниски от 500 лукса, тогава осветлението не е добро.

Ако светлината е ниска (например, прозорците са недобре разположени), инвестирайте в енергоспестяващи лампи, сменете цвета на тапетите и завесите с по-светли, пребоядисайте тавана в ярко бяло и сложете огледала.

Ако, напротив, има прекалено много светлина, помислете за щори или завеси, експериментирайте с цвета и материала на мебелите, така че излишната светлина да се разпръсне и повърхността да не се нагрява.

Проверете влажността

Защо ви е необходимо? Излишната влага у дома може да доведе до образуване на мухъл и плесен, да увреди мебелите и дори да доведе до алергии или респираторни проблеми, особено при децата.  

Как да се измери нивото на влажност? Оптималната влажност за всекидневната според стандартите е 40–60%, а за детска стая - 50%.

Оптимална температура

Каква трябва да бъде оптималната температура на въздуха? По принцип няма универсален отговор, но има неписано правило, че в студено време тя трябва да е 20–22 °С; през лятото - не повече от 25° С. Но не всичко е толкова просто. За да се поддържа оптимална температура, трябва да се отчетата фактори като вида на строителните материали на жилището, разположение, изолация. За да се радвате на хубав микроклимат, осигурете добра вентилация и изолация, проверете за пукнатини и уплътнения. Растенията помагат за влагата в помещението, но и пречистват въздуха.

Проверете вентилацията

Ако в апартамента ви няма добра вентилация и циркулация на въздиха, може да се стигне до затруднено дишане, често главоболие, натрупва се хронична умора.

Според стандартите, движението на въздуха през лятото не трябва да надвишава 0.25 m/s, през зимата - 0.15 m/s.

 

Чистете редовно праха

Прахът идва не само от улицата, но и от замърсявания от обувки, плесен, бактерии. Най – добре е да сложите пречиствател за въздуха с въглеродни филтри, но не очаквайте чудо. По-добре е да не забравяте за класическото общо почистване веднъж седмично: избършете всички повърхности с влажна кърпа, прахосмучете килимите, измивайте пода.

Шумно ли е?

Шумът се отразява на нашето психическо и физическо здраве: провокира стрес, неврози и раздразнителност.

Какво е допустимото ниво на шум в апартамента? Според стандартите през деня шумът не трябва да надвишава 70 dB, а вечер - 60 dB.

Как да се справим с шумни съседи? Звукоизолационните и шумоизолационните панели ще ви помогнат. Ако планирате ремонт, помислете за акустична пяна.

Пет съвета за по-здравословен домДа подредим дома с мисъл
Сподели: