Какво е home staging и защо е необходим, ако планирате да продадете апартамент?

Какво е home staging и защо е необходим, ако планирате да продадете апартамент?

Нome staging е тенденция в интериорния дизайн, която се появи сравнително наскоро. Основната му цел е да декорирате апартамента си с цел по-изгодна продажба или отдаване под наем. Този термин е използван за първи път от американския интериорен дизайнер Барб Шварц през 1972 г. Един ден, по съвет на приятел, тя решава да се пробва като брокер, но в продължение на година не успява да сключи нито една сделка. Тогава тя решава да тества една от теориите си и превръща жилищните представления в истински театрални представления.

Барб моли потенциалните купувачи или наематели да си представят какъв би бил животът им в дома. В същото време тя разбира отлично, че всяко неприятно малко нещо, което хваща окото, може да развали впечатлението, така че се научавабързо да премахва всички недостатъци. Тогава нейната работа най-накрая започна да дава плодове.

До 1985 г. практиката на Шварц вече е прераснала в пълноценно движение, а през 1990 г. организира Международната асоциация на професионалистите в Home Staging и започва активно да обучава специалисти на пазара на недвижими имоти.

Защо е полезно?

Според експерти преди да продадете апартамент, трябва допълнително да инвестирате около 1% от общите разходи за неговата трансформация. В същото време, с помощта на home staging, ще можете не само да ускорите сделката, но и да увеличите първичната стойност на недвижимите имоти средно с 5-20%.

На първо място, трябва да се съсредоточите не върху вкусовете на собствениците на апартаменти, а върху предпочитанията на потенциалните купувачи или наематели. Оценявайте не само квадратните метри, но и местоположението, защото в този случай дори гледката от прозореца е от голямо значение. Не забравяйте да обърнете внимание на това колко е развита инфраструктурата, дали входът е завършен и има ли асансьор. Като вземете предвид всички тези параметри, ще можете да нарисувате портрет на бъдещия купувач и да „приспособите“ жилището към неговия начин на живот.

 

Деперсонализирайте пространството

Влизайки в апартамента, бъдещият му обитател трябва веднага да се почувства като господар. Ето защо, колкото и да се гордеете с вашия порцеланов сервиз или трогателните ръкоделия на вашите деца, ще трябва да ги приберете. В противен случай наемателят или купувачът ще се почувства неловко, сякаш е влязъл в чужд дом без покана.

Направете голямо почистване

Вашият апартамент просто трябва да бъде искрящо чист: не трябва да има петна, обърнеет внимание  на подовете и плочките и всички визуални шумове (козметика на отворени рафтове, кутии в кухнята и обувки в коридора) трябва да бъдат премахнати. Колкото повече свободно пространство и въздух има в стаята, толкова по-добре ще изглежда в очите на потенциалните жители.

 

Отстранете дефектите

Преди да направите визуалната част, внимателно проверете за повреди. Ако превключвателят се окаже неработещ, крушката е изгоряла и тапетите са се отлепили на места, тогава всичко това трябва да бъде сменено или ремонтирано. Може да се наложи да направите дребни козметични ремонти.

Обърнете внимание на детайла

След като всички проблеми са разрешени, най-накрая преминете към регистрация. Поддържайте умствен портрет на потенциален купувач в главата си и адаптирайте средата директно към него. Ако вашият дом е идеален за млада двойка с дете, тогава не забравяйте да отделите място в една от стаите за детски кът и да добавите малък работен кът. Колкото повече такива „попадения“ има, толкова повече се увеличава вероятността за успешна транзакция.

Неутрална среда

Няма нужда да използвате сложни детайли или прекалено ярки цветове - интериорът трябва да се хареса на широк кръг от потенциални купувачи или наематели. Заложете на естествени нюанси, уютен текстил, живи растения и семпъл, не твърде забележим декор. Вашата цел е да го направите възможно най-комфортен. И не забравяйте за осветлението: то помага да се създаде правилната атмосфера.

 

Направете снимка на резултата

След като работата приключи, направете няколко снимки. Не забравяйте за детайлите: спретнато оправено легло, красиво подредена маса, необичайна ваза на масата или лампа - всичко това може да предизвика интереса на потенциалните наематели или купувачи и да им даде възможност да си представят живота си в рамките тези стени. Не забравяйте, че е по-добре да правите фотосесия през деня с достатъчно естествена светлина и без никакви светлини. Избягвайте използването на широкоъгълен обектив и правете снимки от различни ъгли.

За още идеи за дома последвайте ни в
Сподели:
Абонирай се за нашия бюлетин
Какво търсиш?...