Промени ли се начинът, по който пазаруваме?

Промени ли се начинът, по който пазаруваме?

Каква разлика може да направи една единствена година. Нека се върнем във времето към последните месеци на миналата година: време на безразсъдно консуматорство и големи надежди.

Например в САЩ, на Черния петък, купувачите изпомпаха 730,2 милиарда долара в икономиката на страната. Как ви се струва това? Същинска лудница беше и по магазините в България.

Вероятно и вие сами сте допринесли за това, докато отчаяно търсите в магазините и онлайн някоя нова джаджа или перфектен подарък за любимия човек. Излизайки от сезона на празничните пазарувания, се появи ново усещане за оптимизъм и горещата вяра, че нищо не може да спре глобалния потребител. Докато нещо не се случи. И докато експертите не отбелязаха още в средата на януари, когато започваше пандемията от Covid-19, че можем да очакваме много промени в пазара на дребно. Защото „това е икономика, ориентирана към потребителите“.

И какво се случва в наши дни?

Като цяло от средата на първото тримесечие наблюдаваме спад или дори спиране на повечето продажби на дребно, дължащи се главно на глобалната пандемия и произтичащата от това несигурност на потребителите. Много марки и магазини фалираха, дори такива, които бяха искрени обичани от клиентите.

Други търговци пък бяха принудени да преоткрият собствения си бизнес по безброй начини и да възприемат новите пътища, по които потребителите пазаруват. По последни данни, електронната търговия като процент от общото пазаруване в САЩ се е увеличила от около 16% от всички продажби на дребно в началотона 2020 г. До почти 34% в края на първото тримесечие. Това е едно експоненциално покачване, което отчита ръст от близо 10 години само за 3 месеца.

Причините за този неограничен растеж в електронната търговия са очевидни: коронавируса и произтичащите от него ограничения и страховете на потребителите (както скрити, така и нескрити) около заразяване с болестта в претъпкани магазини и молове, много от които също бяха принудени да затворят врати.

Това тектонично преминаване от физическото пазаруване към шопинг през лаптопа, разбира се, се дължи не само на заразата, но най-вече на технологичния прогрес и все повечето удобства, които светът на интернет ни предоставя. В края на краищата онлайн търговията и доставките в къщи са част от пазаруването на дребно още от дните, когато Джеф Безос управляваше малък магазин за електронни книги в предградията на Сиатъл в средата на 90-те.

Факт е обаче, че нещата много се промениха през последните месеци. И доведоха до някои сериозни изводи.

Според експертите, това, което се наблюдава постоянно, че потребителите все още са на шофьорското място в колата. Те стимулират нови начини за изпълнение на поръчки и нови начини за изпробване на дадени продукти и марки.

В заключение, отговорниците за грижата за клиентите / клиентското преживяване в търговията на дребно са под по-голям натиск от всякога. Начинът, по който се справят с промените, настъпили при пазаруването, е от първостепенно значение за продължаващия успех на тяхната марка и в някои случаи дори за оцеляването на марката.

Много наблюдатели усещат начина, по който изпробваме, купуваме, търсим, оразмеряваме, поръчваме, преживяваме, връщаме и се радваме, че нашето пазаруване е трансформирано завинаги поради тази пандемия и технологичния прогрес като цяло.

Важно е за потребителите да знаят, че най-добре могат да разчитат най-вече на онези имена в бизнеса, които бързо се трансформират и пригаждат към промените в света в глобален мащаб и се опитат да предложат на клиентите си всичко, от което се нуждаят. Дори и в такива критични времена.

А вие не забравяйте, Foodpanda доставя храна и хранителни продукти на клиентите си във всяко време и място като част от този ангажимент за повече удобство, сигурност и удовлетвореност на всеки потребител.

За още идеи за дома последвайте ни в
Сподели:
Абонирай се за нашия бюлетин
Какво търсиш?...