9 зеленчука, които не трябва да ядете всеки ден

9 зеленчука, които не трябва да ядете всеки ден

Помните ли как като дете майка ви почти всеки ден повтаряше, че ще бъдете по-здрави ако ядете зеленчуци? Така че за техните лечебни свойства и неизчерпаеми ползи, почти всеки знае от първа ръка. Да, но малко хора знаят, че има такива продукти, чиято постоянна консумация може да има обратен резултат. Всъщност списъкът по-долу е чудесен пример за това. Въпреки всички плюсове и минуси обаче, изборът, както винаги, е ваш - да ядете или да не ядете.

1. Патладжан

Hoermann.bg | Врати за дома и индустрията

Патладжанът се превърна в чудесна алтернатива на месото и гъбите. Приготвянето им не отнема много време, а ястията с тях са невероятно вкусни и питателни. Богати на витамини и минерали, те лесно доставят на организма всичко необходимо, а също така предотвратяват образуването на холестеронови плаки. Но въпреки всички хвалебствени оди, те имат и обратна страна, която ви кара да се чудите дали да ги ядете всеки ден. Факт е, че патладжаните по своята структура приличат на гъба, която абсорбира не само външни аромати и вкусове, но и доста голямо количество мазнини, както и натрий, чиято прекомерна консумация и натрупване води до оток, глаукома, остеопороза и повишена кръвно налягане, което от своя страна влияе неблагоприятно на работата на сърцето и кръвоносните съдове.

2. Зелен грах

Зеленият грах също може да се похвали както с ползи, така и с вреди. Той, подобно на картофите с царевица, съдържа значително количество нишесте, поради което диетолозите често го приравняват с храни, които имат доста висок гликемичен индекс. Ежедневната консумация на грах в храната може да провокира не само повишаване на кръвната захар и да доведе до наддаване на тегло, но и да предизвика прекомерно чувство на глад след хранене в най-кратки срокове.

3. Картоф

Картофът е толкова универсален и популярен, че е обичан и консумиран ежедневно от милиони хора по света. Той е един от малкото, които имат много полезни свойства, благодарение на които излишната сол и течност се извеждат от тялото, подобрява се обмяната на веществата, спират се симптомите на гастрит, намалява киселинността, холестеролът, повишава се хемоглобинът и изчезва умората. Но и те са сред тези храни, които имат висок гликемичен индекс. Това от своя страна води до повишаване на кръвната захар и освобождаване на инсулин. Въпреки това, картофите също допринасят за бързото наддаване на тегло.

4. Сладък пипер

Можем да говорим за ползите от сладкия пипер безкрайно дълго време. Рекордьор по количество витамини, включително и витамин С, бори умората и безсънието, а също така допринася за профилактиката в борбата с анемията. Помага за предотвратяване на стреса и като цяло има положителен ефект върху емоционалното състояние на човек.

Въпреки всичките си полезни качества и свойства, сладкият пипер не се препоръчва за хора, които имат проблеми с кръвоносните съдове, сърцето, стомашно-чревния тракт, бъбречни заболявания, черен дроб и алергии, тъй като може да провокира влошаване на благосъстоянието и да доведе до не най-много приятни последици.

5. Царевица

За съжаление, царевицата също е в списъка с храни, които не трябва да се ядат твърде често. Според диетолозите царевицата постоянно се поддава на различни видове генетични модификации, които, както знаете, влияят неблагоприятно на тялото, причинявайки тежка алергична реакция.

Също така не яжте царевица ако имате стомашни проблеми, включително язва, както и при тромбофлебит и повишено съсирване на кръвта, тъй като веществата и компонентите в нея могат да провокират обостряне на горните патологии.

6. Броколи

Колкото и жалко да звучи, но богати на фибри и витамини, броколите също са в списъка на зеленчуците, които не трябва да се ядат ежедневно, тъй като могат да провокират колики и подуване на корема. Също така, хората, които приемат лекарства, които намаляват съсирването на кръвта и тези, които имат хипотиреоидизъм, трябва да се въздържат от прекомерна консумация на броколи.

7. Брюкселско зеле

Нискокалорично, богато на витамини, фибри и хранителни вещества – брюкселското зеле също не се препоръчва на хора със стомашно-чревни проблеми, повишена киселинност, алергии, сърдечни заболявания и болест на Крон.

8. Спанак

Въпреки всички полезни свойства на спанака, не трябва да се злоупотребява с него, особено за всички, които имат проблеми с киселинността. Не се препоръчва и на хора, страдащи от подагра, ревматизъм, цистит, холелитиаза и уролитиаза.

9. Целина

Тя има мощен диуретичен ефект и може да навреди на тези хора, които имат проблеми с бъбреците. В допълнение, той предизвиква приток на кръв, така че може да предизвика кървене в някои случаи, особено в случаите, когато човек има лошо съсирване на кръвта. Не се препоръчва употребата на целина и бременни жени.

За повече идеи ни последвай в
Сподели:
Абонирай се за нашия бюлетин
Какво търсиш?...