9 навика на супер организираните хора

9 навика на супер организираните хора

Кое е това нещо, което ви стресира – напрежението и работата или бъркотията у дома когато се приберете? Оказва се, че много хора изпитват недоволство от факта, че влизайки у дома трябва да започнат да подреждат и чистят. За да нямате този проблем има няколко лесни навика, които трябва да усвоите, за да имате винаги чист и подреден дом, с който ще се прибирате с удоволствие и ще ви носи наслада.

Изследванията показват, че са необходими 21 дни, за да създадете навик. Следвайте следващите лесни идеи за оптимизиране на живота си и след по – малко от месец може да бъдете много по- организирани и подредени.

Ето какво правят организираните хора:

Имат място за всичко

Следвайте много просто правило – поставяйте неща, когато не ги използвате на място, където има пространство и където не пречат. Така ако се налага да вземете нещо, няма да се налага да изровите всички ненужни вещи, за да стигнете до него.

Използват приложения

Организирани хора планират всичко. Те планират своя ден и седмица, записват си в календар, в онлайн приложение. Инвестират в момента са запишат, за да им бъде напомнени и така освобождават съзнанието си за по – важните неща.

Имат по малко

Толкова е просто. Организирани домове не са пълни с излишните кърпи и чаршафи, или чинии и посуда. Те просто трябва перални и съдомиялни машини. Ако можете да се ограничите само до основни предмети, оставете само тези, които ползвате редовно и с удоволствие. и само с елементите, които използват редовно и любов.

Ако имате по малко от всичко – мебели, игри или неща в килера, прави и избора по – лесен.

Могат да кажат „достатъчно“

Организацията се асоциира с детайлност и ориентация, но двете не са взаимно изключващи се. Организирани хора са тези, които нямат нищо напротив леко измачканите чаршафи. Те не разполагат с пет-звезден храна на масата всяка вечер. Те правят нещата най-ефективно, което позволява да пристъпят към следващата задача.

Слагат нещата по местата им веднага

Опитайте два трика – правилото на едната минута и правилото на десетте минути. Първото означава, че всичко, което може да свършите в рамките на минута, трябва да го направите сега – да сложите якето и шапката на място, да преместите ключовете, да подредите книгите на масата, да приберете храната в хладилника. Правилото на десетте минути се състои в това да подредите за 10 минути пред лягане дома си – чинии, разхвърляни играчки или дрехи, неща по масата. Ако нямате 10 минути, започнете с 5. Важното е да бъдете последователни.

Те преоценяват

Начинът на живот и стиловете се менят често, затова организираните хора прецизират своите вещи – какво им трябва и какво не, кое е на мода, как може да се комбинира.

Казват „не“, без да съжаляват

Покана в последната минута, допълнителна работа, лампа от свекървата. Организираните хора нямат скруполи да казват не на неща, които могат да ги претоварят психически или физически.

Те не крият вещите

 

Изкуството да бъдете организирани не означава да прибирате всички вещи. В действителност, когато ги държите пред очите, ги правите по – лесни за намиране и използване. Инвестирайте в естетически контейнери за съхранение, панери или ефектни кутии.

Празнуват малките и големи постижения

Организираните хора си поставят високи цели, но ги преследват с малки стъпки и празнуват всяка победа. Така постигането е по – лесно и по – ценно.

Те се „изключват“

В света на технологиите е нормално да бъдем обсебени от телефони, мейли, постоянно облъчване с информация. Организираните хора вършат своята работа методично, без да се разсейват с проверка на пощата или да ровят в социалните мрежи. Така те успяват да свършат всичко на време и качествено.

 

За още идеи за дома последвайте ни в
Сподели:
Абонирай се за нашия бюлетин
Какво търсиш?...