В последната година работата от дома стана нещо съвсем нормално. И пред много хора се появи предизвикателството да организират домашен офис. А подобно на всяка част на жилището и той трябва да бъде правилно и внимателно планиран, за да се вписва в останалата част на интериора и да отговаря на типа работа, която упражнявате.
Ако все още планирате създаване на офис, ето няколко съвета, при създаването му, както и няколко въпроса, на които трябва да отговорите преди да започнете проекта за такъв.
От колко място се нуждая?
Ако разполагате с ограничено пространство, помислете къде може да разположите вашия офис – под стълбите или в ъгъла на стаята, а защо не и в ниша във всекидневната.
Какъв тип е работата ми?
Ако ви се налага да пишете, е добре да сложите лампа наблизо. Помислете за вариант, в който да регулирате количеството светлина и съобразете наличието на прозорци, ориентацията на помещението и колко силна е естествената светлина.
От какви приадлежности се нуждая?
Това ще определи колко място трябва да имате. Вашето бюро трябва да е с дължина не по-малко от 1 метър, за да се поберат монитор и документи. Ако имате повече оборудване, като например скенер, принтер или факс, комбинирайте маса на няколко нива с странична маса за L-образно работно пространство.
В каква атмосфера работя най-добре?
Ако искате да се наслаждавате на гледката, изберете място близо до прозореца. Ако ви трябва тиха и спокойна среда, сложете висок разделител или мислете за отделна стая. Или искате място, където ще можете да гледате децата докато играят? Намерете кътче в дневната или кухнята.
Какво трябва да съхранявате?
Обмислете всички неща, които трябва да съхранявате около и на бюрото – папки, химикалки, документи, листи….Планирайте стелажи и рафтове, на които да ги подредите.
Други хора ще използват ли мястото?
Компютърът може да е общ за всички в семейството. Така ако имате деца, които сядат на него вечер, помислете и за техните нужди, както и съобразете да не държите важни документи на лесно достъпно място.