Надали има човек, който може да каже, че е безразличен към бъркотията. Всеки харесва домът му да е чист, удобен и всяко нещо да е на мястото си. Ако сте в ситуация, в която около вас цари хаос обаче, не се предавайте. Има лесни трикове и малки навици, които може да промените, за да поддържате реда и организацията у дома си.
Сега, когато времето навън е снежно и мразовито, защо да не се възползваме от повечето часове, които прекарваме у дом...
17/01/20171. Връщайте всяко нещо на мястото му.
Определете място за всяка вещ в дома си. Това ще ви спести чудене къде какво да оставите и после едно безкрайно търсене. Ако за нещо нямате място, нужно ли ви е?
Ако пролетното почистване тепърва предстои при вас, не се настройвайте за голямо търкане и тежка работа. Защото с лес...
20/04/2017
2. Покрийте горната част на кухненските шкафове с фолио
Мазнините се натрупват на всички повърхности в кухнята. Шкафове, рафтове и кухненският гръб са особено засегнати. За да си спестите бърсането на прах по горната част на шкафовете, сложете фолио и го сменяйте периодични.
3. Взимайте всичко необходимо за почистване с вас.
Малка пластмасова кутия или кофа е чудесен помощник по време на почистването. Тя ще ви спаси от необходимостта да ходите от стая в стая, за да взимате оставените там препарати. Сложете ги на едно място и ги носете със себе си.
4. Оправяйте бъркотията докато си почивате.
Много домакински задължения могат да бъдат свършени между другите неща, които правите. Например, докато водата за чая да заври, измийте чиниите или забършете пода.
5. След като сложите препарат, изчакайте 15 минути.
Това правило се прилага при почистване на повърхности като плочки, керамика и дори пластмаса. Не трябва да слагате почистващ препарат и веднага да избършете. По-добре е да изчакате 10-15 минути и едва след това да продължите чистенето: така той ще има време да подейства. Междувременно можете да свършите нещо малко (вижте точка 4).
6. Разпределете всички основни задачи по ден от седмицата.
Всички големи домакински задължения могат да бъдат разпределени през деня от седмицата. Така например в понеделник – пране, във вторник - почистване на банята, в сряда – пазар, в четвъртък - измиване на пода, в петък - да избършете праха и да пуснете прахосмукачка. Така ще свършите всичко и ще освободи юте събота и неделя за почивка.
7. Правете месечно почистване
Това означава да минете с кутия или торба и да изхвърлите всичко, което не ползвате или не ви трябва – от стари брошури и списания, през счупени играчки, скъсана дреха, до ненужни джаджи, които пречат.
8. Определете място за всеки член на семейството
Сложете малка кутия или кошче за всеки член на семейството, в което да държи неща, които редовно използва - ключове, телефон, карти, очила и т.н. Това ще създаде ред и ще спестите време в търсене на неща, изгубени в къщата.
9. Отървете се от естествените места за съхранение.
Понякога за някои неща местата на тяхното съхранение са спонтанно фиксирани. Например, може да са лекарства, които пием в момента, книга, която четем или някаква игра на детето. Те може да не ви правят впечатление, но реално създават хаос. Затова следвайте правило 1 и намерете място за всяко нещо.
В спалнята Оправяйте леглото Нека това да се превърне в навик след ставане. Отнема само 2-3 минути, а стаята изгл...
09/09/2016