8 кухненски трикa, които ще ви помогнат да се храните по-здравословно

Подредете кухнята по - правилния начин

1441

Една добре организирана кухня със сигурност внася усещане за спокойствие и уют. Но начина, по който я декорирате, може да направи чудеса и за вас физически. Според д-р Брайън Уансинк, автор на книгата По слаби чрез дизайна, ако подредите кухнята си по правилния начин може да ви стимулира да се храните по – здравословно.

Ето осем начина да постигнете това:

Организирайте плотовете

Според изследвания разхвърляният плот може да ви накара да ядете повече. Наблюденията сочат, че жени, чийто кухни са разхвърляни – с вестници, ястия, сметки и всякакви неща по откритите повърхности, изяждат два пъти повече бисквити и закуски, отколкото жените в кухнята с чисти плотове, които имат достъп до същите закуски. По-нататъшно проучване показва, че разликата се дължи на стреса, който първият тип кухня причинява.

И съхранявате специалните инструменти или уреди

Можете да обичате харесвате винтидж модела на кухненския ви миксер или специалната колекция тигани, но тези предмети може да ви навяват асоциация за специални поводи и да водят до нездравословен избор на храна. Затова дръжте пред погледа си само уреди или прибори, които ви карат да мислите в посока здравословно хранене.

 

Сложете купа с плодове

Според изследването хора, които са имали на плотовете зърнени храни, сода и малки закуски напълняват с около 5 кг спрямо тези, които имат плодове. Освен това купа с хубави ябълки например е красива декорация за всяка кухня.

Яжте вечеря в чиниите за салата

Сложете чиниите за салата, които са по – малки на по – ниските и достъпни рафтове и сервирайте в тях вечерята, а не в големите стандартни чинии. Според проучването колкото по – голям е съдът, толкова повече изяждаме. 

 

И сипвайте напитките във високи тесни чаши

По същата логика, пиейки от подобна чаша се залъгваме, че консумираме нормалното количество алкохол или безалкохолно, но реално, то е по – малко.

Сервирайте вечеря на всеки в чинията

Наблюденията сочат, че хора, които слагат съда с вечеря в средата на масата, изяждат с по 20 – 25 % повече храна спрямо тези, които имат сервирана индивидуално. Затова сложете салатата в средата, а основното ястие в отделни чинии.

Гответе по рецептите на баба

Не е тайна, че днес порционите са по – големи спрямо времето на баба. Затова, възродете традицията и гответе по нейния рецептурник. По – различно. И по – здравословно.

Замаскирайте храната

Ако не може да се отървете от нездравословната храна, прикрийте я. Слагайте снаксове, шоколади и бисквити в непрозрачни кутии и ги скрийте зад съдовете. 

Сподели: