Йоана Цонева: Очаквайте още много промени, които да направят ИКЕА по-достъпна и по-вдъхновяваща

Йоана Цонева: Очаквайте още много промени, които да направят ИКЕА по-достъпна и по-вдъхновяваща

Йоана Цонева е маркетинг мениджър на ИКЕА България. Тя е в компанията от стъпването й на българския пазар през 2011 година. С Йоана разговаряме за новия каталог на ИКЕА за 2019 г., за впечатленията й от Democratic Design Days и за новостите, които почитателите на компанията могат да очакват. 

1.   Всяка година очакваме с нетърпение новия каталог на ИКЕА. Какво е различното и новото тази година, на какво поставяте акцент?

Не знам откъде да започна, тъй като новият каталог е наситен с много изненади и акцентът не е само един. Тазгодишното издание е изцяло базирано на Life at home изследването и благодарение на него представяме 7 типа домове, чрез които даваме цялостни интериорни решения за всеки вкус.  

И тъй като тази година ИКЕА навършва и 75 години от създаването си, в каталога се връщаме и към любимите и вечни класики, които обаче са с нов облик.

Но това не е всичко, защото както всяка година, така и тази, ще предложим нови по-ниски цени, които ще запазим непроменени през цялата каталожна година.

2.   Наскоро  се завърна от Democratic Design Days, където от ИКЕА разкриват колаборациите с артисти и дизайнери, представят тенденциите в интериора, разбираме за бъдещите креативни проекти. Какво се случи тази година, кои са бъдещите проекти и кога да ги очакваме и в България?

Новите колекции са резултат от сътрудничеството между дизайнерите на ИКЕА и професионалисти от целия свят. Те са много различни една от друга,
но същевременно имат и една обща черта: всички те са вълнуващи и целят да ни изненадат. С нетърпение  и любопитство очаквам колекция ÖVERALLT, посветена на ритуалите – много експресивна и топла колекция с корени в Африка. Когато 10 дизайнери от Африка срещнат дизайнерите на ИКЕА няма как да не се получи нещо необикновно, което не сме срещали до сега. Докоснах се допървите прототипи и ме порази как продуктите са наистина вдъхновени от типични ритуали за континента, например сплитането на коса.

3.   Преди няколко месеца ИКЕА започна голямо обновление на магазина, което продължава и днес. Кое продиктува тази промяна и какво означава тя за клиентите?

Обновяването на ИКЕА София е част от по-голям проект, отнасящ се към клиентското преживяване. За последната каталожна година имаме 2,9 млн. посетители. Стремим се да направим прекараното от тях време в магазина по-приятно, а пазаруването по-удобно.

Наблюдавахме дали намират лесно търсените продукти, кои от тях трябва да бъдат изложени на по-видимо място и кои да бъдат представени в цялостни интериорни решения. И въз основа на всичко това обновихме голяма част от магазина - общо 6000 кв. м. След това направихме анкета в магазина, чийто данни показват, че 86% от потребителите харесват обновените сектори в магазина и смятат, че те улесняват и подобряват избора им при пазаруване.

4.   След отварянето на Център за поръчки в Бургас и Варна, да очакваме ли ИКЕА да стъпи и в други градове в България?

Отваряме още един център за поръчки - този път в Пловдив. Това ще се случи през ноември. Вярваме, че той ще бъде най-успешният.

В ИКЕА постоянно търсим възможности да направим пазаруването максимално удобно за повече хора и се стремим да сме по-достъпни и по-близо до клиентите си по всякакви начини.

5.   След отварянето на онлайн магазина, какви са вашите наблюдения- склонен ли е клиентът да пазарува през Интернет, или предпочита да види мебелите на място.Кои са най продаваните стоки, онлайн?

В ИКЕА делът на продажбите онлайн нараства. Разбира се, все още по-голямата част от потребителите предпочитат да пазаруват в магазина, да видят и да се докоснат до това, което искат. Когато артикулите и брандът стават все по-разпознаваеми, голяма част от клиентите започват да пазаруват по-често и онлайн.

6.   Разкрий ни някоя от изненадите, които ИКЕА ни готви за следващата година

Очаквайте още много промени, които да направят ИКЕА по-достъпна и по-вдъхновяваща за повече хора. Предстоят много нови и интересни дизайнерски колекции, както и колаборации с известни брандове, например например продължението на DELAKTIG на Tom Dixon през февруари 2019, парти колекцията FREKVENS с бранда teenage engineering през март, колекция SYMFONISK със SONOS. А също така предстои колекция, която изследва ароматите в дома, в сътрудничество с Ben Gorham.

 

За още идеи за дома последвайте ни в
Сподели:
Абонирай се за нашия бюлетин
Какво търсиш?...