Как да се организирате перфектно, без да прекарвате цял уикенд в почистване (част 2)

Как да се организирате перфектно, без да прекарвате цял уикенд в почистване (част 2)

Надали има дом, който да не се нуждае от подредба и почистване всеки ден. Но ако отлагате днес, утре, вдругиден в един момент става така, че трябва да инвестирате цял уикенд в почистване, за да се превърне следващата седмица в нов маратон на затрупване.

Ето защо сме ви подготвили стратегии, с които да поддържате винаги чист и подреден дом, без да се налага да прекарвате свободните дни с парцала и прахосмукачката. Вече ви запознахме с няколко, ето следващите: 

5. На кои неща не трябва да се дава втори шанс?

Има неща, за които не трябва да се съжалява. Тази категория включва магнити за хладилник, книги, които не харесвате, свещи, рамки за снимки, купища списания и вестници, дефектни уреди, зарядни устройства, увити с тиксо, и други устройства. Оставете само декора, който наистина ви харесва и се вписва в интериора, всичко останало отива на боклука. По-добре е да купите още няколко стилни неща в магазина и да направите красива композиция на рафт, масичка за кафе и т.н.

Как да се организирате перфектно, без да прекарвате цял уикенд в почистване (част 2)

Също така трябва да оставите без втори шанс:

• единични копчета, болтове, карамфили, части от играчки, мебели и оборудване, което никога няма да ви бъде полезно;

• дневници, тетрадки, стари бележки, учебна литература от училищно или университетско време;

• дискове с музика и филми, неработещи флашки и слушалки, остарели устройства като DVD плейър или касетофон;

• кутии за битова техника и електроника, ако гаранцията вече е изтекла;

• дрънкулки - често се купува според настроението, а след това се търкаля в чекмеджето;

• опаковки от храна;

• зърнени храни, подправки, чайове и други продукти с изтекъл срок на годност;

• текстил с незаличими петна, включително хавлии, пердета, спално бельо;

• Счупени съдове, напукани дъски за рязане, тенджери с изгорели дъна.

Как да се организирате перфектно, без да прекарвате цял уикенд в почистване (част 2)

6. Как правилно да организираме пространството?

Златното правило на добре организираното пространство: дръжте нещата там, където ги използвате, а не там, където трябва да се съхраняват според законите на реда. Например, сте отделили рафт в хола за офиса, но имате мини-офис на балкона си. Така се оказва, че всеки ден трябва да отстранявате купища от химикалки, стикери, листове А4, бележници и други неща във вашия офис. По-добре е да изберете чекмедже за маса или кутия за тези неща точно на балкона.

Ако има много неща и няма достатъчно място за съхранение, ще трябва да инвестирате в кошници, органайзери, разделители и други аксесоари и контейнер.. нека да бъдат от същия стил, така че да се вписват добре в интериора.

Когато няма място за големи кутии, използвайте торби с цип. Те са подходящи за съхранение на зърнени храни, лекарства, батерии и други дребни неща - поради факта, че чантата е прозрачна, можете лесно да намерите правилното нещо. Пластмасовите тави за хартия, които сме свикнали да използваме в офиса, могат да бъдат напълнени с ролки: фолио, пергамент, стреч фолио. Те също така удобно ще настанят гъби, парцали, малка бутилка перилен препарат и др. Използвайте еднолитрови кутии за консервиране, за да съхранявате насипни продукти - украсете ги с канап, дантела или просто направете красив надпис, за да не объркате солта със захар.

Как да се организирате перфектно, без да прекарвате цял уикенд в почистване (част 2)

7. Как да поддържаме ред в апартамента?

Не е достатъчно да разберете какво къде да съхранявате. Важно е да се обучите да поставяте всичко на мястото му. Не е толкова трудно, колкото изглежда на пръв поглед. От време на време, влизайки в стаята, огледайте я и анализирайте какво не е наред. Мъжът ви е оставил книга на перваза на прозореца, а детето играчки на пода? Ние вземаме нещата и ги отнасяме на местата им. Същото е и в кухнята. Има ли много съдове в сушилнята? Поставете го в шкафа. Има ли много химикалки, стикери, визитни картички на масата? Опаковайте в кашони.

Особено необходимо е да се провери внимателно, за да не се виждат лични вещи: бельо, документи, пари, продукти за лична хигиена. Ако внезапно се появят гости, това може да ви постави в неудобно положение. Проверено е: правейки едно нещо, минавайки съберете разхвърляното. Отнема най-много минута. И къщата винаги е в ред.

За още идеи за дома последвайте ни в
Сподели:
Абонирай се за нашия бюлетин
Какво търсиш?...