Стартъпите са сериозна заплаха пред традиционните бизнеси, досега необезпокоявани от голяма конкуренция. След като са на път да разтърсят финансовия сектор, стартъпи се насочват и към други сектори на „старата индустрия“.
Нов стартъп с името Greycork си постява амбициозната цел да застраши доминацията на най-голямата търговска верига за мебили в света – ИКЕА.
Това от частната компания се надяват да направят с по-ниски цени. Мебелите, включващи канапета за 450 долара, маси за 75 долара и библиотеки по 200 долара, са направени от масивна дървесина.
Според изпълнителния директор на компанията Джон Хъмфри, продуктите й могат да са с продължителност на живот между 20 и 40 години.
Целта на стартъпа, според Хъмфри, е да даде на младите и мобилни хора по-евтина алтернатива на мебелите на ИКЕА.
„Нашата таргет група се мести на всеки няколко години, така че целта ни бе да създадем мебели, които могат да издържат поне няколко премествания“, коментира Хъмфри пред финансовото издание Business Insider.
Всеки от продуктите се изпраща на клиентите в кашон среден размер и може да бъде сглобен за до четири минути, без използването на инструменти.
Продуктите са с дизайн, наподобяващ този на мебелите на ИКЕА. Вижте още: Новият каталог на ИКЕА