Водещият онлайн търговец на домашен дизайн за Централна и Източна Европа Vivre отчита увеличение на продажбите с 50% през изминалата 2020 г. Приходите възлизат на над 61 млн. евро с оперативна печалба (EBITDA) над 3,5 млн. евро.
Близо 60% от продажбите се поделят между три категории. Най-продавани през 2020 г. са мебелите с дял от 37%, следвани от текстил и килими (11,2%). Домашни декорации и аксесоари се нареждат на трето място с 11%. Увеличаването на потреблението, особено при обзавеждането на дома, е свързано с факта, че много хора останаха да работят от вкъщи.
През 2020 г. Vivre затвърди позициите си в сферата на електронната търговия на мебели и дизайн за дома, базирани на ускореното разрастване на всички продуктови линии и повишената автоматизация на оперативния поток. Броят на партньорите (доставчици и продавачи) наброява 9850 компании, което представлява ръст от 12% в сравнение с 2019 г.
„Отчитайки резултатите, работата на пълни обороти и предизвикателствата, пред които ни изправи пандемията, можем да обобщим, че 2020 г. беше невероятно успешна за Vivre. Средната стойност на потребителската кошница се увеличи с 20% спрямо прогнозите ни. Ускореният преход към онлайн услуги и търговия ни позволи да посрещнем изискванията на нашите клиенти чрез динамични предложения, съобразени с техните нужди. Организационната структура на Vivre позволи бързото и безпроблемно преминаване към „хоум офис“ режим. Все пак ние сме дигитални по природа, затова и много от колегите ни отдавна работят от различни локации. Приоритетът ни беше да повишим ефективността на оперативния поток, затова усилията ни бяха насочени към изчистването на всички спънки и слаби места по веригата за доставки и изпълнението на поръчки“, споделя Моника Кадоган, основател и изпълнителен директор на Vivre.
В година на пандемия стартира програмата Vivre Marketplace, която осигури на офлайн продавачите бърз и лесен достъп до онлайн платформата на компанията. В момента Vivre Marketplace работи само в Румъния, но през 2021 г. се планира ускорена международна експанзия.
„Vivre Marketplace беше нашата възможност за растеж през 2020 г. Тази инициатива ни отвори вратата за сътрудничество с традиционните търговци и в същото време отговори на желанията на потребителите, без да натоварваме излишно нашата логистична мрежа“, каза Моника Кадоган.
В момента компанията предоставя продуктите от каталога през собствената си ритейл мрежа (собствени складови наличности) за срок на доставка, който варира от 2 дни до 3-4 седмици. Vivre разчита и на продуктите идващи от инициативата Marketplace, която осигурява по-бърза доставка: 1-2 дни за Румъния и до 5 дни за останалите държави в зависимост от местната логистика.