Tide: Спрете да перете с топла вода

Tide: Спрете да перете с топла вода

Ако перете със студена вода, това може да помогне за спасяването на планетата, а в дългосрочен план вероятно ще ви спести и пари.

Това е посланието от новата кампания Tide, която има за цел да премахне въглерода от прането. Целта е до 2030 г. потребителите в Северна Америка да перат три пъти на всеки четири пранета със студена вода вместо с топла. Това би елиминирало консумацията на електроенергия, необходима за загряването на студената вода.

Ако тази цел бъде постигната, това ще окаже същия ефект върху парниковите газове, както и ако около 1 млн. коли бъдат премахнати от пътищата за година, казват от Tide пред CNN Business.

"Тук няма компромис. Ще пестите по около 150 долара годишно от енергийни разходи, а дрехите ви ще издържат по-дълго време. Междувременно пък ще помагате за спасяването на планетата," казва Шайлеш Джеджурикар, главен изпълнителен директор на подразделението на Procter & Gamble за продукти за дома.

"Това e красива печеливша ситуация за всички, ако го направим както трябва."

Tide: Спрете да перете с топла вода

Освен целта да накарат хората да перат със студена вода, от Tide са си поставили за цел да намалят емисиите на парникови газове в заводите си наполовина до 2030 г. Марката вече успя да намали емисиите с три четвърти през последното десетилетие, след като започна да използва 100% енергия от възобновяеми източници.

Tide също така планира да намали въглеродния си отпечатък, като започне да използва 100% рециклируеми опаковки за всички свои продукти до 2030 г. и като си партнира със стартъп компанията от Силициевата долина Opus12 за улавянето на въглерода от нейните заводи.

Според Tide студената вода е също толкова ефективна

Първо обаче от Tide трябва да убедят хората, че студената вода може да изпира мръсни дрехи също толкова добре, колкото и топлата. Това сега може да се окаже още по-голямо предизвикателство, защото по време на пандемията здравни експерти съветваха постоянно ръцете да се мият с гореща вода с цел убиване на микробите.

Tide планира да се аргументира, като покаже, че прахът може да се справи по-добре от други марки, които използват топла вода. Компанията ще си партнира с Hanes, за да демонстрира, че това важи дори при прането на бельо, тениски и чорапи.

От Tide твърдят, че преминаването от половин пране през 2020 г. към три от четири пранета със студена вода до 2030 г. ще премахне 4.25 млн. метрични тона емисии парникови газове.

P&G, която е един от най-големите рекламодатели в света на потребителските стоки, планира да похарчи десетки милиони долари за кампанията за пране със студена вода.

За още идеи за дома последвайте ни в
Сподели:
Абонирай се за нашия бюлетин
Какво търсиш?...