Лесно е да се мисли за организaция, но понякога е трудно всъщност да се осъществи. И какво означава все пак да си "по-организиран"? Може би винаги да знаете къде е всичко, от което се нуждаете, да пристигате навреме на места или като цяло да сте подготвени. Това, до което се свежда, е усещането, че контролирате деня си.
Може да не сте в състояние да се чувствате 100 процента организирани всяка минута от всеки ден, но чрез формиране на добри организационни навици и установяване на солидна ежедневна рутина, определено можете да се чувствате по-подредени през повечето време.
Ето 10 начина да подобрите ежедневието си, за да се чувствате по-организирани.
Оставяйте ключовете и телефона си на едно и също място
Оставяйте вашите ключове, портфейл, мобилен телефон, слушалки и други подобни аксесоари, които носите всеки ден, на едно и също място всеки път, когато влезете през вратата. Определете място за тези предмети, така че никога да не ги търсите, както и да закъснявате за работа, чудейки се къде се крият ключовете и телефонът ви.
Създайте списък със задачи
Правете нов списък със задачи всеки ден въз основа на списъка от предишния ден и всичко, което се появи след създаването на последния. Прглеждайте го всеки ден и зачертавайте това, което сте завършили (или това, което смятате, че вече не е уместно). Това не само ще ви помогне да контролирате задачите си, но също така ще ви накара да се чувствате продуктивни, когато зачеркнете този елемент, след като е бил завършен.
Следете плащанията си онлайн
Следенето на финансовите ви сметки ви позволява да видите какво сте похарчили предишния ден, така че разходите да не излязат извън контрол. Освен това ви позволява да забележите измамни такси веднага щом се случат. Освен това гледането на спестяванията ви поставя в правилната нагласа всяка сутрин, за да продължите да спестявате.
Носете малък бележник
Малък тефтер с джобен размер е от съществено значение за организирания живот. Използвайте го, за да записвате неща за пазаруване, поръчки, задачи и произволни мисли и да го носите със себе си, където и да отидете. Никога не знаете кога ще трябва бързо да запишете нещо като предстоящи събития, списъци за пазаруване, всякакви бележки, които искате да запомните, парите, които сте похарчили, или текущ списък със задачи, които да изпълните.
Разчистете портфейла си
Организирането на портфейла е един от най-добрите, бързи и лесни проекти за организиране, които да внушавате като ежедневен навик. Почистете портфейла си, като първо изхвърлите всички разписки, прегледайте своите карти и ако имате повече монети ги пуснете в касичка. Няма нужда да носите тежка чанта.
Планирайте храната
Ежедневните задачи за планиране на храната включват проверка на всички ястия, които знаете, че ще трябва да приготвите, и какво трябва да пазарувате. И накрая, определете време за готвене.
Подредете дрехите си за следващия ден
Подреждането на нещата предварително ви кара да се чувствате по-подредени и ефективни. Няма време, което да е по-критично от сутринта, когато бързате да се подготвите (и вероятно другите) за училище или работа. Ето защо е добре да подредите дрехите си предишната вечер. Спестява ви време сутрин да не се взирате в гардероба си и да се чудите какво да облечете.
Подгответе се за излизане
Как ще се подготвите, ще зависи от вашия живот и график. Може би трябва да подредите нещата за закуска и обяд, или да съберете чанта за фитнес. Колкото повече се организирате във вечерните часове, толкова по-малко забързана ще бъде сутринта ви по пътя за работа.
Следвайте рутина
Имайте план какво трябва да свършите и кога ще отметнете тези действия от списъка си със задачи. Придържането към рутина помага да се автоматизират задачи, които трябва да се свършат и ще ви помогне да създадете добри навици.
Измийте чиниите
Много хора ще ви кажат да оправяте леглото си всяка сутрин, за да започнете деня си правилно. И трябва - това може да ви помогне да зададете положителен тон за деня. Има и друг начин да се чувствате по-организирани и много по-малко претрупани: Измийте чиниите.
Уверете се, че мивката е чиста преди да си легнете.