Дневната стая - място за почивка, срещи и забавления е във фокуса на тазгодишния каталог на ИКЕА, стана ясно по време на неговото официално представяне в България. В днешно време, когато животът става все по-динамичен, предложенията на мебелния гигант показва как нашият дом може да следва начина ни на живот и да се адаптира към промените в него.
"Тази година ще се стремим да покажем всичко онова, което е важно за нас, да създадем #мястозаживот", каза Йоана Цонева, маркетинг мениджър на ИКЕА България. "Искаме да покажем, че в малкия дом може да направим място за всички. Пространството никога не трябва да позволява мебелите да имат само една функция. Масата е маса, но когато й сложим колела, тя вече има и друго приложение. Чрез новите предложения ние преоткриваме пространството – за всичко, което е наистина важно за нас.", добави тя.
Месец октомври ще донесе много изненади за почитателите на ИКЕА. Тогава ще бъде представена VÄSSAD – първата колекция на ИКЕА, изцяло произведена в български фабрики.
В сътрудничество с датската дизайнерска компания HAY тогава идва и лимитираната колекция YPPERLIG, отличаваща се със своите скандинавски ценности и идентичност, съчетани с най-новите производствени техники. Колекцията включва 35 нови продукта, обединени от апетитни нюанси, линеен дизайн и висококачествени материали с една цел - да ни помогнат да създадем по-уютно споделено пространство за живот.
От месец ноември в продажба е и плюшената играчка - дакелът Мури, вдъхновен от рисунка на 10 годишната Мира от София. Той е част от ежегодната кампания с добра кауза на ИКЕА, в която деца помагат на деца по целия свят.
Една от най-големите новини е сътрудничеството с британският дизайнер Том Диксън. Колекция DELAKTIG представя дизайнерски диван - платформа, който се адаптира според нуждите на всеки и позволява на всеки да го композира по удобен за него начин. Колекцията се очаква в началото на 2018 година.
В рамките на събитието управителят на ИКЕА България Никос Ифантидис представи резултатите на компанията от изминалата каталожна година. "ИКЕА България продължава да регистрира растеж и отбелязва 14% ръст на посетителите по всички търговски канали, 11% ръст на продажбите и 13% повече клиенти в сравнение с предходната каталожна година", каза той. Трите търговски канала на бранда в България отчитат общ оборот от 103 млн. лв. Компанията регистрира общо 2,8 млн. посетители и 1,1 млн. клиенти. "Тези резултати са отражение на цялостното представяне на ИКЕА в България, включително магазин ИКЕА в София, онлайн магазина и двата центъра за поръчки във Варна и Бургас", добави той.
Новият каталог е в 328 страници, преведен на 35 езика и се разпространява по целия свят.