Те нямат кристална топка, просто са толкова добри, че могат да погледнат напред в 2020-та година. Български експерти определиха „синя хармония“ за цвят, който ще властва в интериорния дизайн в България, архитектурата и декорацията през следващите 12 месеца. Две седмици по-късно изборът им бе потвърден в световен мащаб от Института „Пантон“, който обяви същия нюанс за модния за следващата година цвят. Съвпадение? Не. Това е усет за тенденциите на глобално ниво, проследяване на потребителското поведение и впечатляващ професионализъм в сфери и производства, свързани с оформлението на дома и обществени пространства.
Екип от 18 интериорни дизайнери, колористи, архитекти, производители на бои, подови настилки, паркети, плочки, блогъри и артисти за съвременното градско изкуство се включиха в инициативата „Цвят на годината“. Това е традиционна кампания на „Оргахим“, която се провежда за 5-ти път и дава погледа на професионалните гилдии към възможностите за работа с цветове. А цветовете са навсякъде около нас и в огромното разнообразие и възможности за избор, всички имаме нужда от ориентир, каза Емил Кунчев – маркетинг директор на „Оргахим“. „Ние създаваме цветове, а хората, които като нас творят и мислят в цветове, са в най-различни професионални сфери - дават философията за модерен дом, за градски облик, за дрехи и лично пространство, за свободно време. С определянето на модерен за България тренд, искаме да подпомогнем потребителите в избора им на бои, обзавеждане и материали за декорация. Оказа се, че нашият избор съвпада с водещите глобални тенденции за дизайн и мода в света“, допълни още Емил Кунчев.
Синьото на 2020-та година е изумителен цвят. Той е един от трите основни пигмента, от които се смесват почти всички останали цветове, дълбок и красив нюанс с невероятни възможности за комбиниране в интериора и екстериора. Изразява характер, смелост и увереност, носи силата на водата и ясното небе. Той е категоричен, но и адаптивен, като стабилен партньор в различни цветови комбинации и е чудесна основа или акцент в интериора.
„Бих използвала „Синя хармония” като акцент на една стена в офис помещение, за да внесе баланс в емоциите и да въздейства мотивиращо и продуктивно. В домашен интериор бих експериментирала с този цвят в пространството за кулинарни подвизи и трапезарна част, отново като акцент на стена, а в по-смел вариант дори и в мебелите. За скандинавско излъчване в интериора, този цвят пасва в комбинация с натурален дървесен декор за пода, бяло и пастелни тонове за мебелите и текстилните елементи, а в средиземноморието отново срещаме синьо и бяло като основа, но с много лимонено жълто и свежо зелено в допълнение“, казва интериорния дизайнер Миглена Стумбова – участник в кампанията „Цвят на годината“ на „Оргахим“.
Освен забележимо присъствие в света около нас, това е цветът на виртуалното пространство, на дигиталните новатори и авангардните технологии. Вижте браузъра си – цветът на глобалната мрежата също е променил нюанса си, за да внесе повече синя хармония, с усещането за спокойствие и свобода при пребиваването ни в интернет.
Партньори на "Орахим" в избора на Цвят на 2020-та година са: Студио ШкафА - интериорни концепции, интериорни студиа Voood, PD studio и ATG design, KAI Group, Kronospan, Visionary - визуални изкуства в градска среда. Преди „Синя хармония“, цветове на годината са били „Органик“ зелено (2019), „Кадифена роза“ (2018), „Тракийско злато“ (2017) и „Нептун“ (2016).