Как да изберем нови прозорци

Безценни съвети от професионалистите

4088

Информираният избор е от ключово значение при избора на всички видове продукти и услуги, но при някои от тях – каквито са прозоречните системи – доброто предварително проучване е от критично значение. Правилният избор е еднакво важен при ремонт с подмяна на старите черчевета и при избор на „очи“ за съвсем нова къща. В днешната ера на свръх-информация това звучи като да е лесно. Но истински информираният избор се оказва предизвикателство дори за тези, които боравят ловко с интернет-търсачки и множество източници на информация в глобалното информационно пространство. Как, как да намерим истината?!

 Хиляди публикации в интернет ни съветват как да подберем правилните прозорци. Безчет наръчници и продуктови брошури ни учат какви видове стъклопакети има, с какви стъкла, какви покрития и цветове, какви дограми с по колко камери и какви изолационни коефициенти. Изобилието от информация може да е объркващо. Най-често наученото се „сортира“ в съзнанието благодарение на чутото от познати, приятели, съседи.

Намери майстор за ремонт, обзавеждане


ВИК, боядисване, дограма и още...


от над 4000 изпълнители ТУК

Търси услуга

Търси
VsichkiUslugi.bg

Агенция „Една съседка каза“

Да потърсиш лични впечатления от хора с опит е принципно отлична идея. Ала дали изборът на нови прозорци у съседите, макар че може и да е отличен, би бил подходящ за нашите нужди? Този въпрос почти носи в себе си своя отговор. При вземането на решение за избор на прозоречни системи е задължително да се водим от собствените си нужди, потребности, особености на жилището и лични предпочитания.

Ако, например, съсед от отсрещния блок е доволен от своя избор на прозорци, но той живее в дом със северно изложение, а нашият е с югозападно, то няма как неговият избор да е адекватен за нашето жилище.

Преди да потърсим мнението на познати и приятели, трябва да сме наясно какви са топлинните характеристики на дома ни – наличие на изолация, площ външни стени и прозорци, изложение, уреди за отопление, особености на вътрешната въздушна циркулация – и да сме наясно с предпочитанията си – например планове за монтиране на сенници, щори и др. Едва тогава съветите на познатите могат да „допълнят картината“.

 

Спорно е и какво точно се влага в понятията „доволен“ и „недоволен“. Важни са аргументите зад всяко от тези твърдения.

Много често хората казват, че са недоволни от новите си прозорци, защото, например, в домовете им започва да се образува конденз и стените плесенясват. Тогава хората са недоволни и шумно изразяват това. Нашият опит в Rehau сочи, че в подобни ситуации обичайно са подценени някои важни условия – обитателите да проветряват редовно домовете си, поне 2 пъти на ден, и по възможност да монтират на прозорците си клапи за проветрение.

Ако обаче има яснота относно тези семпли правила за употреба, то няма как да останем недоволни от новите си прозорци.

Консултантите и техните противоречия

Често сме склонни да влезем в офиса на фирма за дограми и да се посъветваме преди избора си, просто защото има подобен офис наблизо – до дома ни, „под носа ни“. Това не е гаранция за адекватен съвет. Нерядко се оказва, че „специалистите“ в ателието на фирмата са технически некомпетентни. Така е, защото техниците-монтажисти, които поставят прозорците в домовете, преминават през редица технологични обучения, докато търговците по-рядко преминават подобни курсове. Така може да се окаже, че ни посрещат технически „невежи“ консултанти.

Подводни камъни крият особено офисите на фирми, които предлагат „богат избор“ от решения за прозорци. Най-често те се хвалят с това, че работят с множество различни модели от различни производители – решение за всеки вкус и всеки джоб. Звучи логично. Ала обичайно търговците в подобни офиси са склонни да „продават на всяка цена“. Те биха направили всичко по силите си, само и само за да постигнат сделка. Способни са да твърдят, например, че „този модул се води от висок клас, но той се произвежда в същата фабрика и по същата технология като онзи от най-ниския клас“. Може да се чуе и твърдение в обратната посока - „български е, ама се прави по същата технология като в Германия“.

Експертизата на форумните разбирачи

Един огромен ресурс, към който все по-често прибягваме за информация и мнения при предстояща покупка, са уеб-форумите. Кой доволен, кой недоволен – споделеният опит често се търси като референция при покупка. При избора на прозоречни системи обаче четенето на чужд опит във форумите може да доведе до объркване и смут, затова този вид предварително проучване не е добър съветник за избор на прозоречни системи.

Интернет вече не е нещо ново и форумите преливат от „теми“ и „наръчници“ какво да купим как да изберем. Малка част от тази информация е действително сериозна, защото се публикува от хора с добра техническа култура – такива, които знаят какво очакват и как да го измерят, когато направят покупка или промяна. Над 90% от форумните мнения обаче са израз на лични впечатления, неподплатени с конкретни аргументи, правилни проучвания и измервания.

Как да се информираме надлежно и надеждно?

→ За да направим добър избор при покупка на прозорци, струва си да отделим време да „обиколим“ няколко от така наречените „шоурумове“. Всяка уважаваща себе си фирма за прозоречни системи има подобна изложбена зала. Важно е да обърнем внимание как изглежда той – поддържан ли е, има ли богат избор, чист ли е.

Историята на фирмата-доставчик, към която сме се насочили, е показателна. Ако компанията има продължителна история, то навярно това е сериозна фирма с натрупан опит и добро ниво на качеството на работа. Обичайно подобни компании ни посрещат в хубав офис, а след като ни изслушат, консултантите ще зададат данните в специализирана компютърна програма, която ще генерира оферта върху стандартизирана бланка. Детайлите ще са автоматично изчертани. Звучи маловажно, но е значимо! Подобно отношение показва, че тази фирма държи да работи на ниво и е склонна да инвестира в знания и умения. Навярно тя обучава служителите си задълбочено. А това ще значи, че те работят качествено.

Интересен фактор тук е въпросът доколко служителите са склонни да обясняват и „обучават“. Добре работещите компании не се боят да „образоват“ гостите в офисите и шоурумовете си, без значение дали ще направят поръчка или не. Техните консултанти разясняват, чертаят и показват образци.

Въпросите, които ще ни зададат, също могат да издадат много за сериозността на фирмата. Наред с вида на дограмата, стъклопакета и обкова има редица други детайли, за които е редно да ни запитат в офиса на фирмата-консултант. Какъв да е первазът? Колко широка да е козирката? Искаме ли да видим каква ще е дебелината на стената на дограмата и с каква армировка е отвътре? Тези и други подобни, специфични въпроси, издават професионалното отношение към работата с нови прозоречни системи.

Обслужването след монтажа е въпрос, който непременно трябва да бъде проучен. Важно е да узнаем дали екипите на компанията правят рутинни посещения за „профилактика“ на монтираните прозорци, за „прогонване“ и последстващи корекции (тъй като от топлината и студа прозорците търпят изменения - разширения, посуквания и др.). Ако фирмата се отнася отговорно към този фактор, можем да очакваме тя да е сериозна и инвестицията ни в прозорци да бъде оправдана.

 Източник: Rehau

 
Сподели: